©Keiko Kelly Mizuno SPACES,INC.
Chapter 21: Evaluation of ideas
There are so many ideas. Even new products produced
after extensive research and testing fail 80 per cent of the time, and 99 per
cent of new ideas prove to be impractical. Before you immerse yourself in your
idea, impose a rigorous evaluation.
First, does it work? Does it work? Will it make a
meaningful difference?
Is it a good enough idea to bring about a
meaningful improvement in the status quo?
Efficiency
Is your new product or service efficient? Is it a
significant improvement over the status quo? I've seen many people go into the
marketplace with great skill and determination, believing that their product or
service will sell. However, you need to ask yourself: "Why are customers
already satisfied? Why would a customer stop buying something they are already
happy with and buy your product instead? Your product already exists.
Your product must always be a significant
improvement over what already exists.
Adaptability
Does the new product or service fit into human
nature? Does it fit in with the way people prefer to shop? Today, people buy
what they want online, rather than getting into a car and driving to a distant
shop, which is inconvenient and time-consuming. Many other people will still go
to the shop for the actual shopping experience. People want to touch, taste,
smell and feel something before they buy it. They like to have a vivid shopping
experience.
Which way of buying is most likely to be preferred
for the product you sell?
Do you yourself like it?
Do you yourself like the innovation of a new
product or service? Will you buy it and use it in your home or business? Would
you recommend or sell it to your parents, siblings or friends? The most
successful and innovative breakthroughs in fast-growing companies are those
where the managers and directors really believe in it, enjoy using it and
recommend it to everyone.
Is the idea for a new product or service compatible
with your goals? Is the idea something that you or someone else could be
totally committed to? If it doesn't fit with what you want to achieve in life
by giving yourself wholeheartedly to it, it's probably better to pass it on to
someone else.
Is it simple?
At the end of the day, is it simple? In the final
analysis, almost all good innovations are simple. Most of them can be explained
in 25 words or less. Customers in the general market can hear the explanation
of the innovation. And they say: "Yes, that's it. That's good. That's what
I want. I'll buy that. That's what I need." I can say.
Simplicity is the key to success when bringing new
products and services to market. This is because they are sold by the public,
who are not necessarily experts in the product or service they are selling.
They are bought by the public and should not be expected to understand the
intricacies of the product or service. They may not easily understand the
product or its true value.
Is the timing right? Is it practical today?
Sometimes an idea comes to the market too early or too late. A luxury product
may be a great idea but find it difficult to gain a reputation during a
recession. Similarly, a discounted product may fail in a boom time.
Is it feasible? Is it worth the time, labor and
expense of producing and shipping a new product or service?
Actions
1. ask yourself "tough questions" about
your product or service idea and ask your current and potential customers for
their opinions before investing in the market.
2. remind yourself of the golden rules of business
success. Rule No. 1: "The customer is always right". Rule No. 2 is
"When in doubt, go back to Rule No. 1".
3. is it something you really want to do?
Continue to Chapter 22 Conclusion
☆We'd love to hear what you think.
©Kelly Mizuno SPACES,INC.
2022年2月22日
勇氣・元氣・エネルギーマネジメントWS研修のご案内
― 働くことって楽しい!
2022年2月に入り本格的に風の時代の寅年が始まりました。リモートワークがニューノーマルの新たな就労様式のひとつとなるなか、大事なことは、やはり対面でのコミュニケーションとなります。しかしながら、まだまだ新型コロナ収束が見えない中でのハイブリッド型を目指しての新たなリーダーシップスタイルを各社、各組織、そして各人が個人の能力を評価しながら、健康的なマネジメントスキルを日々の中で模索しながらスキルUP、マインドセットしています。4月からはセカンドクオーターです。新しい人財との対話、新しいチームとのやり取りが新たに始まります。併せて、世界中が本氣モードで地球環境と働く・学ぶことの平等を広げようとしています。日本の働く環境での最重要課題としているのが「パワハラ」です。
人間は無意識のうちに、人を傷つけています。傷つけあって戦うことをやめてしまい殻に籠り、我慢して前に進む事さえしなくなり、いつの間にか心の病にかかってしまっていることさえ氣がつかない人が今沢山いることをご存知でしょうか。
改正パワーハラスメント法は、働き方改革を実現する為の職場実態調査から2019年に労働施策総合推進法が見直され、職場における上司と部下、企業に関連する外部サポート役に対して心理的に安全な職場のマナーとしてパワーハラスメント対策が強化されました。大企業は既に昨年の6月から従業員および関連するメンバーに対して周知および教育が大企業は2020年6月1日から義務化され、2022年4月からはすべての企業で遵守が法律で決まりました。安心安全な職場環境に必要な措置を人事や経営側が講じるだけではなく、「パワハラが起こらない組織づくり」に向けて取り組むことが重要になっています。
パワハラの原因には、ニューノーマル時代で働く「意識変化」や、従業員同士のコミュニケーションの希薄化など、職場意識の問題があると考えられます。このため、これらをひとつづつ丁寧に対応していくことで職場におけるパワハラ防止意識を高めることに繋がります。
本ワークショップでは、実際にパワハラを体験した方々からの体験談をもとに作成されたコンテンツです。社内でパワハラ防止研修を実施する技術をご紹介致します。実際に体験いただくことで、社内外マネジメントにお役立て頂ければ幸いです。
対象者:
新しい組織で働くことが決まったリーダー、マネジャーの方々
既に新しい組織で働き企画、プロジュースに関わっている責任者
27歳以下の方々が参加する場合は、受講費用は半額になります。
イントロダクション : リモートワークでも出来るシンプル健康脳体操
1. あなたのマネジメントスタイルに氣づく
マネジメントチェックリストで、あなたの知らないもう一つの能力を知る
2. 改正職場マネジメント対策の実践
義務化されたパワーハラスメント対策の理解と実施の仕方
3. 改正パワハラ対策を遵守する組織のつくり方
まとめ
ワークショップの中で、事例をご紹介しながら、具体的なマネジメント防止策や管理職(上司)としてのアクションプランを作成しながら、新しいマネジメント防止策を考えます。
なお、E-learning、コンテンツ、テキストのみを希望される方は基本的にはワークショップにご参加いただくことを必須としております。お時間の関係上上記日時が厳しいようでしたら、ご連絡をメールにてお願い致します。
費用:55,000円(税込) 所要時間:ワーク及び質疑応答を含め5時間
特典:オンラインコンテンツ(日本語、英語)を期間限定で提供
開催:オンライン Zoom
開催日:毎月3回実施 3月7日、3月11日、3月15日
☆社内での実施をご検討の方は、個別にご連絡をお願い致します。
ワークショップ開催時間:上記3日間とも9時~14時
定員:11名 お振込みが完了後、ZoomのURLをお送り差し上げます。
☆企業でのお申し込みの場合はご請求書を発行させて頂きます。
講師:水野敬子 株式会社SPACES 代表
お申込み方法:メール info@keishgrm.com
メールにて下記5点をご記載の上ご連絡ください。
①氏名②企業名③役職④参加のきっかけ⑤希望日時⑥連絡の為の携帯電話番号
⑦その他:上記日時のご都合がつかない場合、ご都合のつく日時をご連絡下さい
お問い合わせ:090-5410-2561 または info@keishogrm.com まで
ご連絡ください。担当者:小笠原。最小限の少人数で経営しております為、迅速に電話対応することが出来かねます。お問い合わせはメールにてご依頼いただけると幸いです。ご協力感謝申し上げます。
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