2022年8月7日日曜日

#Rewrite Your Resume to Make a Big Career Pivot 職場で挑戦されたとき、冷静でいるために

気づきを与えてくれるストーリーや

役に立つアドバイスなどが集まる

とっておきの場所・人 になりたい

“Home/Workplace for me has always been a place of warmth and security and enjoying simple moments with my family/member. During these times of uncertainty, I’m thinking of you and wanted to share some of the things that I love, that lift our spirits, that keep us connected, that give us hope—that make us happy.



Welcome to SPACES at Home/Workplace.”


GLOBAL BEAUTY TIMES 8 全球美徳倫 “こころで人を動かす”考働:一日一語 

Matters of health, August 7(Sunday) 令和4年8月7日(日曜日)  
感性(5感)に働きかける 
人を動かす考働365


Thank you for your time for reading.
いつもご購読をいただき、ありがとうございます。


◇A good story about people who enjoy life and health. 
人生と健康を謳歌する人たちのいい話◇


職場で挑戦されたとき、冷静でいるために


仕事では、不意をつかれたり、身構えたりすることがよくあります。同僚や上司、顧客から難題を持ちかけられたとき、どうすれば冷静さを保てるでしょうか?  まず、自分の生物学的反応を認識することから始めましょう。  赤面したり、口ごもったり、泣いたりするのは、すべて敵意やストレスに対する正常な反応です。  相手が何を考えているのかに

フォーカスを移すようにしましょう。 


私がそのトピックについて考えていたのとは違うんです。
もっと詳しく教えていただけますか?  


相手の反応を聞きながら、深呼吸をして姿勢を整え、自分が感じていることを内心でラベリングしてみましょう。 


次に、相手に対する自分の思い込みを確認してみましょう。
相手が喧嘩腰に見えたり、批判的に見えたり、せっかちに見えたりするのには、いろいろな理由があるはずです。 嫌なことがあったのかもしれませんし、それが相手のコミュニケーションスタイルなのかもしれません。 相手の主張の本質に耳を傾けてください。


もし、相手が正しいと思ったら、
それを認め、敬意を持って自分の立場から身を引いてください。 
相手が悪いと思ったら、怒らず、交渉のように自信を持って対応し、関わってください。


もし、自分ができる限り議論を進めたと感じたら、それを終わりにする。
相手の指摘を理解し、フォローアップすることで安心させる。
議論してくれたことに感謝し、胸を張って退出しましょう。


☆What "issue" will you be leading in the near future?
How will leading it strengthen your unity with your peers?
近い将来、あなたは、どんな「課題」をリードすることになるでしょうか?
それを主導することで、仲間との結束はどのように強まるでしょうか?


Work is often full of difficult moments where people catch you off guard and make you feel defensive. How can you maintain your composure when you’re challenged or put on the spot by peers, managers, or clients? Start by acknowledging your immediate biological response.


 Blushing, stuttering, or even crying are all normal reactions to hostility and stress. Try to shift your focus onto what the other person is thinking by saying something like, “Thank you for sharing your perspective. It’s different from how I was thinking about the topic. Can you tell me more about it?” While listening to their response, take some deep breaths, adjust your posture, and internally label the feeling you’re experiencing. 


Next, check your assumptions about the other person. There could be many reasons why they seem argumentative, critical, or impatient. They could be having a bad day, or maybe this is just their communication style. Listen to the substance of their points. Don’t default to defensiveness, and if you think they might actually be right, acknowledge it and back down from your position respectfully. If you think they’re wrong, respond and engage confidently as if it were a negotiation, without anger. If you feel you’ve taken the discussion as far as you can, draw it to a close. Reassure them that you’ll work through their points and follow up. Thank them for the discussion, and exit with your head held high.



<洞察力・育成力・本質を見抜く技術_12>
Rewrite Your Resume to Make a Big Career Pivot
キャリアの軸足を移すには、履歴書を見直す必要があります。
ここでは、その方法をご紹介します。 履歴書の冒頭には、自己PRを書きます。


これは、あなたが誰なのか、キャリアパスを変えた理由、新しい目標、これまでの経験を新しい業界にどう生かすか、なぜあなたが応募する仕事に最適なのかを短く説明するものです。


次に、職務経験を最初に強調するのではなく、
これまでのキャリアで培ったスキルをアピールします。
なぜなら、採用担当者は転職の際、異業種の役割や責任に必ずしも精通していないかもしれませんが、スキルや才能については熟知しているからです。


例えば、"コミュニケーション能力がある"、"協調性がある"、"感情的な知性がある "など、説明文に記載されているキーワードのうち、自分に当てはまるものに注目します。スキルの下には、関連する職歴をより伝統的に記述します。


特に、転職に必要なスキルがない場合は、すべての職歴を記載する必要はありません。
最後に、学歴を時系列に並べます。また、関連する資格やコースがあれば、たとえ未修了であっても、その詳細を記載することができます。


You can’t make a career pivot without overhauling your resume. Here’s how to do it. Begin the resume with a personal statement. This is a short description of who you are, your reasons for changing your career path, your new goals, how your previous experiences transfer to the new industry, and why you’re perfect for the job you’re applying for. Next, instead of highlighting your work experience first, showcase the skills you’ve gathered throughout your career. That’s because when changing careers, hiring managers might not always be familiar with the roles and responsibilities of a different industry — but they are familiar with skills and talent. Focus on keywords listed in the description that apply to you — for example, “good communicator,” “strong collaborator,” and “emotional intelligence.” Below your skills, include a more traditional description of your relevant work history. You don’t need to include every job you’ve ever had, especially positions that don’t highlight any essential transferable skills. Finally, end with a chronological list of your educational experience. You can also include details about any certifications or courses that may be relevant, even if you haven't completed them yet.


イノベーションは日々の言動で高めることができます。一人で行うこともできますがメンバーやチームで行うと組織変革やグローバルな環境下で物事を動かざるを得ない昨今。
イノベーションのレベルチェックとイノベーションを興す為の実用書をアマゾンでリリースしています。Kindleであれば無料でみることができます。確認してみてくださいね。


Amazon.co.jp: STAY GOLD : Source of energy (English Edition) eBook : Kelly, Dr. : Foreign Language Books


Amazon.co.jp: STAY GOLD : Source of energy (English Edition) eBook : Kelly, Dr. : Foreign Language Books



With gratitude and appreciation,
Keiko, Kelly MIZUNO


Thank you for your support and I hope you‘ll good it! 
ありがとうございました。今日も一日顔晴りましょう。
May you have any wonderful time in yourlife. 
あなたに、素敵な事が沢山ありますように。
そして Try lots of new things. 新しい経験をたくさんしよう。


Copyright Ⓒ Keiko. Kelly敬里 Mizuno SPACES,INC (webnode.jp) info@keishogrm.comUse English in your daily life 英語を身近に使いましょうThank you for reading today.お読みいただいてありがとうございます。Behave smart and beautiful!! Moving forward with you.より美的健康を創造しよう、ご一緒に This email contains information about Scientific evidence, SPACES’s research, insights, services, or events. このメールには、科学的 に証明されたエビデンス、スぺ―シーズのリサーチ、インサイト、サービス、イベントなどに関する情報が含まれています。

0 件のコメント: