2022年9月3日土曜日

If you feel like you’re edging toward burnout, try these strategies.

GLOBAL BEAUTY TIMES 9 全球美徳倫 “こころで人を動かす”考働:一日一語 
Matters of health, September 3, 2022(Saturday) 令和4年9月3日(土曜日)  休日版
感性(5感)に働きかける 
人を動かす考働365


Thank you for your time for reading.
いつもご購読をいただき、ありがとうございます。


#What‘s Up!  _  What's the first thing you do in the morning?
ゴーストをやめる


あなたは、プロとしてゴーストになったことがあるかもしれません。


対立や約束、難しい話を避けるこの悪い習慣からどうすれば抜け出せるでしょうか?


まずは、頻繁に「ノー」と言えるようになることから始めましょう。


嫌われることや相手をがっかりさせることを恐れるかもしれませんが、明確な境界線を設定することで、不注意に橋を燃やし、長期的にあなたのブランドを損なうことを防ぐことができます。


次に、何かを約束した場合、物事が計画通りに進まないときに、罪悪感からコミュニケーションや
最新情報の提供をためらわないようにしましょう。


最後に、もし悪い知らせを伝えなければならないなら、何も言わないよりは、前もって伝えておいた方がよいでしょう。


昇進がなくなった、レイオフが決定した、会議をキャンセルしなければならないなど、悪い知らせを後回しにしないようにしましょう。


Stop Ghosting People


Chances are, you’ve been professionally ghosted—and maybe you’ve even professionally ghosted someone else.


How can you move away from this bad habit of avoiding conflict, commitment, or difficult conversations?


Start by getting comfortable saying “no” early and often.


While you may fear being disliked or disappointing others, setting a clear boundary can prevent you from inadvertently burning bridges and damaging your personal brand in the long run.


Next, if you do commit to something, don’t let guilt hold you back from communicating and providing updates when things don’t go according to plan.


Finally, if you have to deliver bad news, it’s always better to be up front than to not say anything at all.


Whether it’s a promotion that will no longer happen, layoff decisions that need to be communicated, or a meeting you need to cancel, don’t put off sharing the news.


#Today’s wisdom


Let’s just get started.
If you think too much or try too hard, you will not be able to move forward.
Sometimes the regret of doing nothing is greater than the regret of failing!
取り合えず、始めてみましょう
考えすぎたり、力み過ぎたりすると、前に進むことが出来なくなります。
失敗して後悔するよりも、何もしなかった時の後悔の方が大きいこともあります



<洞察力・育成力・本質を見抜く技術_37>
失業から一歩を踏み出すために


解雇されたにせよ、仕方なく辞職したにせよ、突然仕事を失うことは、信じられないほどがっかりすることです。ここでは、前に進むための方法を紹介します。


- 自己憐憫を実践する。
自分には特に優しくしてあげましょう。仕事以外の大切な人たちとつながりを持ちましょう。その人たちと充実した時間を過ごすことで、気分が明るくなり、緊張が和らぎ、自分がどのように扱われるのがふさわしいかを思い出します。


- 満たされていない欲求に目を向けましょう。
自分を癒すために何が必要かを考えてみましょう。自分が何を失ったと感じ、どのように前に進みたいのか、日記をつけるのもよいでしょう。そうすることで、不安な気持ちから前進する気持ちへとフォーカスを移すことができます。


- 自分がコントロールできることに集中する。
小さな一歩から始めましょう。例えば、関心のある組織でボランティアをする、ワクワクするような仕事に応募する、自分のネットワークに連絡を取る、などです。そうすることで、自信をつけ、ストレスを軽減することができます。


- 心を開くこと。
新しい道を模索し始めたら、踏み台になるような仕事も受け入れることです。もし可能なら、給料を下げたり、希望する分野とは異なる職種に就いたりすることもできます。挫折や失敗と考えず、成長のチャンスととらえましょう。


Take Steps Forward After Losing Your Job


Losing your job suddenly — whether you’ve been laid off or resigned because you felt you had no choice — can be incredibly disheartening. Here’s how to move forward.


• Practice self-compassion. Be extra gentle with yourself. Reconnect with people you love outside of work. Spend quality time with them to brighten your mood, alleviate tension, and remind yourself how you deserve to be treated.


• Attend to your unmet needs. Think about what you need to heal. You might keep a journal outlining what you feel you’ve lost and how you'd like to move forward. This will help you shift your focus from uncertainty to forward momentum.


• Focus on what you can control. Start with small steps. Maybe volunteer for an organization you care about, apply for jobs that excite you, or reach out to your network. This will help you build confidence and reduce stress.


• Stay open-minded. As you begin to explore new paths, be open to stepping-stone jobs — perhaps with a decrease in pay, if you can swing it, or a position that’s not in your desired field. Treat it as an opportunity for growth rather than seeing it as a setback or a failure.


#Today’s Tips
仕事のストレスから回復する方法を組み入れる


職場において、ストレスは避けられないものかもしれません。でも、無理にやり過ごすのではなく、回復のための手段を講じることで、より効果的に対処できるようになります。


燃え尽き症候群になりそうなときは、以下の方法を試してみてください。


- 仕事から心理的に切り離す。
毎日、仕事とは関係のない活動に時間を割く。仕事を中断するきっかけを知り、それを積極的に避ける。例えば、携帯電話の存在がオフの時間に仕事のメールをチェックするよう促すのであれば、携帯電話の電源を切るか、少なくとも通知を一時的に停止させることです。


- マイクロブレイクを取る。10分程度の短い休憩でも、意外と効果があります。例えば、短い瞑想をする、栄養価の高いおやつを食べる、楽しい人付き合いをする、記事を読むなど、やる気と集中力を高め、気分を良くし、1日中エネルギーを持続させることができます。


- より努力の必要な活動を優先する テレビを見たり、ポッドキャストを聞いたりするような受動的な活動は、回復にはあまり役に立ちません。ジムやチームスポーツをしたり、散歩や自転車、ハイキング、水泳など、より活動的な活動が効果的であることが研究により示されています。


- 回復に最適な環境を整えましょう。些細なことかもしれませんが、オフィスに植物を置いたり、自然光を取り入れたりすることは、睡眠の質、ストレスの認知度、健康全般に良い影響を与えることがあります。


このヒントは、Alyson Meister氏らによる「How to Recover from Work Stress, According to Science」から引用しています。


Build in Ways to Recover from Work Stress


Stress may be unavoidable in the workplace. But you’ll be better able to handle it if you take steps to recover rather than continuing to power through.


If you feel like you’re edging toward burnout, try these strategies.


• Detach psychologically from work.
Dedicate time each day to a non-work-related activity. Learn which triggers prevent you from putting down work, and proactively avoid them. For example, if the presence of your phone prompts you to check work emails during off hours, turn it off or at least shut off notifications temporarily.


• Take micro-breaks. Short breaks, even just 10 minutes, are surprisingly effective. For example, doing a short meditation, eating a nutritious snack, having a pleasant social interaction, or reading an article can improve motivation and concentration, improve your mood, and help you sustain your energy throughout the day.


• Prioritize higher-effort activities. Passive activities such as watching TV or listening to a podcast are only so helpful for recovery. Consider going to the gym or playing team sports, or even going for walks, bikes, hikes, or swims; research shows that more active activities are more effective.


• Build an environment that optimizes recovery. While they may seem minor, small things like having some plants and natural light in your office can have a positive impact on your sleep quality, perceived stress, and overall health.


This tip is adapted from “How to Recover from Work Stress, According to Science,” by Alyson Meister et al.


より良いバーチャルミーティングの実現


生産性の高い会議を行うことは、管理職にとって必須のスキルです。特にリモートチームやハイブリッドチームを管理している場合はなおさらです。


しかし、多くの人は、特にバーチャルミーティングの場合、良いミーティングの習慣を保つことに怠慢になっています。そこで、いくつかの方法をご紹介しましょう。


事前に詳細なアジェンダを準備する。会議中に何を達成したいかを考えましょう。どのような質問に答える必要があるのか?どのような結果を期待しますか?出席者間でどのように仕事を分担するか?


通話を開始する前に、5分ほど時間をとって、インターネット、マイク、カメラがすべて正常に機能していることを確認します。そして、全員を確認し、新しいチームメンバーがいれば紹介することで、通話を開始します。


また、最初の数分で、発言やアイデアの共有の仕方について、明確な手順を決めておくとよいでしょう。


例えば、「挙手」の絵文字を使うことや、チャット機能を使うことを思い出させるのです。


発言する際には、話の要点が実用的であること、そして会議に対するあなたの期待が明確であることを確認します。


最後に、次に何をすべきか、議論された結果や成果物をどのように追跡するかについて、簡潔にまとめます。


最後に、ミーティング終了後、メモを整理してチームに送り、次のステップが文書化されるようにします。


Run Better Virtual Meetings


Leading productive meetings is an essential skill for managers — especially when you’re managing a remote or hybrid team.


But many people have gotten lazy about keeping up good meeting practices, especially when they’re virtual. Here are some tactics to use.


Ahead of time, prepare a detailed agenda. Think about what you want to accomplish during the meeting: What questions need to be answered? What outcomes do you expect? How will you delegate the tasks among attendees?


Before you start the call, take five minutes to make sure your internet, microphone, and camera are all working properly. Then begin the call by checking in with everyone and introducing any new team members.


You can also use the first few minutes to set a clear protocol for how to speak up or share ideas.


For instance, remind people to use the “raise-hand” emoji or to use the chat feature.


As you speak, ensure your talking points are actionable and that your expectations for the meeting are clear.


Close with a concise summary of what needs to be done next and how you plan to track the outcomes or deliverables discussed.


And finally, after the meeting ends, organize your notes and send them to the team so that your next steps are documented.


Thanks for reading—and be well,
Keiko Mizuno


Thank you for your support and I hope you‘ll good it! 
ありがとうございました。今日も一日顔晴りましょう。
May you have any wonderful time in your life. 
あなたに、素敵な事が沢山ありますように。
そして Try lots of new things. 新しい経験をたくさんしよう。


Copyright Ⓒ Keiko Mizuno SPACES,INC (webnode.jp) info@keishogrm.com Use English in your daily life 英語を身近に使いましょうThank you for reading today.お読みいただいてありがとうございます。Behave smart and beautiful!! Moving forward with you.より美的健康を創造しよう、ご一緒に This email contains information about Scientific evidence, SPACES’s research, insights, services, or events. このメールには、科学的 に証明されたエビデンス、スぺ―シーズのリサーチ、インサイト、サービス、イベントなどに関する情報が含まれています。

0 件のコメント: