GLOBAL BEAUTY TIMES 11 全球美徳倫 “こころで人を動かす”考働:一日一語
Matters of health, November 25(Friday) 令和4年11月25日(金曜日)
感性(5感)に働きかける
人を動かす考働365
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#wisdom _ 今日の言葉
处理变化是默克公司在为其医疗业务的650名一线销售经理提供技能培训时所面临的挑战。速度很重要:在这个行业中,专利的时间正在流逝,所以时间和金钱是密切相关的。更为普遍的是,研究表明,"我太忙了 "是经理人参与培训最经常提到的障碍。处理不同的购买和监管情况的能力也很重要:这一举措涉及为65个国家的管理人员提供40个虚拟现实模拟,并翻译成7种语言,注意文化的细微差别。
チェンジマネジメント
メルクは、ヘルスケア事業の第一線で活躍するセールスマネジャー650人のスキルアップに際して、変化への対応という課題に直面しました。このビジネスでは、特許の期限が迫っており、時間と資金が密接に関係しているため、スピードが重要でした。
一般に、管理職がトレーニングに参加する際の障壁として、「忙しい」が最も多く挙げられています。この取り組みでは、65カ国の管理職を対象に40のバーチャルリアリティシミュレーションを行い、文化的なニュアンスに配慮して7カ国語に翻訳されました。
Dealing
with change was a challenge facing Merck in upskilling 650 frontline sales
managers in its Healthcare Business. Speed was important: In this business, a
patent clock is ticking, so time and money are closely correlated. More
generally, studies indicate that “I’m too busy” is the most frequently cited
barrier to managerial participation in training. The ability to deal with
diverse buying and regulatory circumstances was important, too: the initiative
involved 40 virtual-reality simulations for managers across 65 countries,
translated into 7 languages with attention to cultural nuances.
トピックは、目標設定、問題解決、コーチング、業績評価など多岐にわたります。
シミュレーションでは、マネージャーは性格、能力、課題の異なる様々なMRに出会いました。ある者はやる気をなくし、ある者は顧客とのミーティングや営業上の会話の管理、顧客データの漏洩などのシナリオに対応することに困難を感じています。
シミュレーションはマネージャーのノートパソコンで行われ、それぞれ医院、会議室、オフィス環境、電車内など現実的な設定で行われます。マネージャーは、利用可能な情報を考慮しながら、その設定における問題への最も適切なアプローチを選択しなければならず、その状況におけるベストプラクティスについてのフィードバックを受けます。
シミュレーションには、マネージャーが特定のトピックについて知識を深めるためのレベル別の200以上のミニゲームと、社内外のステークホルダーを表すアバターとのリアルな対話が含まれています。対話は、各シナリオに対するマネジャーの反応に応じて変化し、シミュレーションを通じたマネジャー独自の旅を決定します。これは、従来のリーダーシップ・トレーニングに多く見られた一般的なアプローチとは対照的で、それ自体が重要な動機づけとなっています。
メルクのヘルスケア事業のグローバル・コマーシャル・オペレーション担当副社長であるチェタック・ブアリアは、この取り組みを "メルクの営業リーダーシップチームの効果を大幅に向上させた驚異的な成功
"と表現しています。
主题包括从目标设定和问题解决到辅导和绩效评估。在模拟过程中,经理们遇到了一系列具有不同个性、能力和挑战的销售代表。有些人缺乏动力,而另一些人则难以获得客户会议,管理销售对话,或处理客户数据泄露等情况。这些模拟是在经理的笔记本电脑上进行的,每个模拟都是在一个真实的环境中进行的,如医生办公室、会议室、办公环境或火车上。经理人必须在该环境中选择最合适的方法来处理问题,权衡可用的信息,然后接受关于该环境下最佳做法的反馈。该模拟包括200多个不同级别的迷你游戏,这些游戏可以培养管理人员对特定主题的知识,以及与代表内部和外部利益相关者的化身进行真实的对话。对话会根据管理人员对每个场景的反应而改变,这决定了他们在模拟中的独特旅程--这与许多传统领导力培训中的最低标准方法形成对比,本身就是一个重要的激励因素。
Topics
ranged from goal-setting and problem-solving to coaching and performance
reviews. In the simulations, managers met a range of reps with different
personalities, capabilities, and challenges. Some are demotivated, while others
have difficulties getting client meetings, managing sales conversations, or
handling scenarios like a breach of client data. The simulations are played on
managers’ laptops, and each takes place in a realistic setting like a doctor’s
office, conference room, office environment, or on a train. The manager must
select the most appropriate approach to the issue in that setting, weighing the
information available, and then receives feedback about best practices in that
context. The simulation includes more than 200 minigames at different levels
that build managers’ knowledge of specific topics, as well as realistic
dialogues with avatars representing internal and external stakeholders. The
dialogues change based on how managers respond to each scenario, which
determines their unique journey through the simulation — a contrast to the
lowest-common-denominator approach in much traditional leadership training and
itself an important motivator.
その成功の理由は、他のアップスキルの状況にも関連しています。教室で行うトレーニングと比較して、この新しいアプローチは「トレーニング時間を70%削減し、フロントラインのマネージャーの時間を2,000労働日以上節約することができました」とブアリアは述べています。
これは、プロフェッショナル育成、特に営業のような機能において重要なことです。効果的な学習プロセスは、生産的な販売活動から正味の時間を奪ってはならないのです。
このアプローチは、参加者の意欲を高めることにもつながりました。これは、ノルマに追われる多忙なセールスマネジャーにとって驚くべきことであり、eラーニングの取り組みでは通常見られないことである。シミュレーションのアプローチは、大人の学習の重要な側面を認識している。
プロフェッショナルは、トレーニングセミナーで何週間も前に学んだり、後で学んだりするのではなく、必要な時に必要な情報に注目する傾向があります。例えば営業職の場合、営業電話やコーチングセッションの準備中、またはその会話中に注目するのが一般的です。シミュレーションは、実際の仕事のタスクに関連したコンテキストと時間枠の中で、ジャストインタイムの学習を可能にします。
最後に、アップスキルでは、通常、状況の変化に応じてコンテンツを頻繁に更新する。販売トレーニングはその一例です。ここでのトレーニングは、イベントではなく、プロセスでなければならない。営業担当者やマネージャーは、常に複数のアカウントと、変化する人々や購買基準を相手にしている。また、国やカテゴリーによる違いも認識した上で学習しなければなりません。他のトレーニングに比べ、バーチャル・シミュレーションは、マネジャーがスキルにアクセスし、最も効果的な練習ができるように、より簡単に変更できる形式になっています。
シミュレーションの機会は拡大している。いわゆる「メタバース」は、現在の誇大広告を実現するかどうかは別として、企業によるバーチャルリアリティへの投資は、トレーニングとシミュレーションの選択肢を増やしています。一方、教室の外、つまりほとんどの大人が生計を立てる場では、学習はそれ自体、学習された行動である。これらの例は、確かな理論に基づき、ますますアクセスしやすく柔軟な技術に支えられている。企業がこれらの発展を利用し、トレーニングへの投資からより多くを得ながら、社会の大きな労働力の問題に対処する方法を示しているのである。
默克公司医疗保健业务全球商业运营副总裁Chetak Buaria将这一举措描述为 "惊人的成功,大大提升了默克公司销售领导团队的效率"。
这一成功的原因与其他提高技能的情况有关。与课堂培训相比,Buaria说这种新方法 "减少了70%的培训时间,节省了超过2000个工作日的一线经理的时间"。这在职业发展中很重要,特别是在像销售这样的职能部门。一个有效的学习过程不应占用生产性销售活动的净时间。
这种方法也激励了参与者的参与。一些经理将他们的个人时间额外投入到模拟活动中--这对于有配额的繁忙的销售经理来说是一项了不起的成就,这在电子学习计划中是不常见的。模拟方法认识到了成人学习的一个关键方面。专业人士倾向于在他们需要的时候关注信息,而不是在培训研讨会上提前或推迟几周关注。例如,在销售领域,这通常是在准备销售电话或辅导课程时,或在这些对话中。模拟训练允许在与实际工作任务相关的背景和时间范围内进行及时的学习。
最后,提高技能通常涉及频繁地更新内容以适应不断变化的环境。销售培训就是一个例子。这里的培训必须是一个过程,而不是一个事件。在任何时候,销售代表和经理都要面对多个客户以及不断变化的人群和购买标准。而且,学习必须认识到不同国家和类别的差异。与其他培训计划相比,虚拟模拟更容易修改,而且其形式有利于经理人在实践中获得和练习技能,从而产生最大的影响。
模拟的机会正在扩大。所谓的 "metaverse "可能会或可能不会实现其当前的炒作,但公司在虚拟现实方面的投资增加了培训和模拟的选择。同时,在课堂之外,也就是大多数成年人谋生的地方,学习本身就是一种学习行为。这些例子以合理的理论为基础,并得到越来越多的灵活技术的支持,表明公司如何利用这些发展,解决一个主要的社会劳动力问题,同时从他们的培训投资中获得更多。
Chetak
Buaria, Vice President of Global Commercial Operations for Merck’s Healthcare
Business, described the initiative as a “phenomenal success which significantly
improved the effectiveness of Merck’s sales leadership team.”
The
reasons for that success are relevant to other upskilling situations. Compared
to training in a classroom setting, Buaria says this new approach “reduced the
training time by 70%, saving over 2,000 working days of frontline managers’
time.” That’s important in professional development, especially in functions
like sales. An effective learning process should not take net time away from
productive selling activities.
The
approach also motivated participant engagement. Some managers devoted dozens of
additional hours of their personal time to the simulations — a remarkable feat
for busy sales managers with quotas, one that is not typically observed in
e-learning initiatives. A simulation approach recognizes a key facet of adult
learning: Professionals tend to pay attention to information when they need it,
not weeks earlier or later in a training seminar. In sales, for example, this
is typically when preparing for a sales call or coaching session or during
those conversations. The simulations allow for just-in-time learning in
contexts and time frames connected to actual job tasks.
Finally,
upskilling typically involves frequent updating of content to changing
circumstances. Sales training is an example. Training here must be a process,
not an event. At any point in time, sales reps and managers are dealing with
multiple accounts and a changing array of people and buying criteria. And the
learning must recognize differences across countries and categories. Compared
to other training initiatives, a virtual simulation can be more easily modified
and in formats conducive to the manager accessing and practicing skills when
that practice has the most impact.
Simulation
opportunities are expanding. The so-called “metaverse” may or may not deliver
on its current hype, but the investments being made by companies in virtual
reality increase training and simulation options. Meanwhile, outside a
classroom, which is where most adults earn a living, learning is itself a
learned behavior. These examples, grounded in sound theory and supported by
increasingly accessible and flexible technologies, indicate how companies can
take advantage of these developments and address a major societal workforce
issue while getting more from their training investments.
#what‘s
up! _ Small Actions Make Great
Leaders
给你的团队写感谢信。向你的员工表达感激之情可能会感到尴尬或不舒服。但是,为你的团队成员庆祝,特别是在重要的节日前后,可以是一个强大的、慷慨的和激励的姿态。试着写一张卡片或电子邮件,超越简单的感谢信。要写一份有影响力的感谢信,请关注你的员工的优势。首先强调你所欣赏的他们的一个具体特征。然后,解释你为什么重视这一特性,并提供一个真实的例子,说明它是如何积极影响团队的。例如,你可以这样写。"我看重你创造性地解决问题的能力,将挑战转化为成长的机会。这种能力经常帮助我们的团队释放创新的想法。例如,当我们的订阅人数下降时,你发现了一个创造全新产品的机会。" 像这样的笔记将帮助你的团队成员通过你的眼睛看到自己的能力。它们还能将你的员工的注意力集中在进展顺利的地方,并向他们发出信号,表明他们真的很重要。
チームへの感謝のメモを書く
従業員に感謝の気持ちを伝えるのは、気まずかったり、不快に感じたりするものです。しかし、特に重要な祝日の前後にチームメンバーを祝うことは、力強く、寛大で、やる気を起こさせる意思表示となり得ます。
単なるお礼状ではなく、カードやEメールを書くことを試してみてください。インパクトのある感謝状を書くには、社員の長所に焦点を当てます。
まず、あなたが尊敬している社員の具体的な特徴を強調することから始めましょう。
そして、その特性を評価する理由を説明し、それがチームにどのようなプラスの影響を与えたか、実際の例を挙げて説明します。
例えば、次のように書きます。「私は、あなたの創造的な問題解決能力を高く評価し、課題を成長のチャンスに変えます。この能力は、日常的に私たちのチームが革新的なアイデアを引き出すのに役立っています。
例えば、購読者数が減少しているときに、まったく新しい製品を作る機会を見つけたことです。このようなノートは、あなたの目を通してチームメンバーが自分自身の能力を確認するのに役立ちます。
また、従業員の注意をうまくいっていることに集中させ、自分たちが本当に重要な存在であることを知らせることができます。
Write Notes of
Appreciation to Your Team. Expressing gratitude to your employees can feel
awkward or uncomfortable. But celebrating your team members, especially around
important holidays, can be a powerful, generous, and motivating gesture. Try
writing a card or email that goes beyond a simple thank-you note. To write an
impactful note of appreciation, focus on your employees’ strengths. Start by
highlighting a specific characteristic that you admire about them. Then,
explain why you value that attribute, and provide a real-world example of how
it positively impacted the team. For example, you might write: “I value your
ability to creatively solve problems, turning challenges into opportunities for
growth. This ability routinely helps our team unlock innovative ideas. For
example, you found an opportunity to create an entirely new product when our
subscription numbers were down.” Notes like these will help your team members
see their own abilities through your eyes. They also focus your employees’
attention on what’s going well and signal to them that they really matter.
#洞察力・育成力・本質を見抜く技術_109
使用模拟训练来提高员工的技能
根据LinkedIn的一份报告,培训员工是许多组织的首要任务。全球企业学习与发展(L&D)的市场规模为3500亿美元,而且还在不断增加。尽管有这样大规模的行业性投资,一项研究确定,75%的企业高级管理人员对他们的学习和发展计划不满意。相反,Gartner报告说,70%的员工认为他们缺乏完成工作所需的技能。
従業員のスキルアップにシミュレーションを活用
LinkedInのレポートによると、多くの組織で従業員のトレーニングが最重要課題となっています。世界の企業の学習・開発(L&D)市場は3500億ドルであり、さらに増加している。このように業界全体が巨額の投資を行っているにもかかわらず、ある調査では、組織の上級管理職の75%がL&Dの取り組みに不満を持っていることが判明しました。逆に、Gartner社の報告によると、70%の従業員が、自分の仕事に必要なスキルが不足していると感じている。
Using Simulations to Upskill Employees
Training employees tops the agenda in many
organizations, according to a LinkedIn report. The market for global corporate
learning and development (L&D) is $350 billion, and increasing. Despite
this massive industry-wide investment, one study determined that 75% of senior
managers at organizations were dissatisfied with their L&D initiatives.
Conversely, Gartner reports that 70% of employees feel they lack the skills
required to do their jobs.
シミュレーショントレーニングとマネジメント開発
スキルトレーニングの効果や効率を高めるには、実績のある学習技術と新しいテクノロジーに基づくアプローチが有効です。そのひとつがシミュレーショントレーニングです。没入型のリアルなシナリオの中で、職務状況を再現しながらスキルの習得を実践します。この没入型シナリオには、モチベーション、注意力、学習効果を高めるためのゲーム的要素が含まれていることが多い。
この手法は、特定の分野では以前からスキルトレーニングの一環として行われてきました。腹腔鏡手術の研究では、シミュレーションを使ってトレーニングを行った外科医は、スピードが29%向上し、手術中に失速する可能性が9倍低くなり、患者に怪我をさせる可能性が5倍低くなったことが分かっています。ブリガムウィメンズ病院では、外科リーダーシッププログラムの医療シミュレーションのためのストラタスセンターを通じて、現在複数の手術にこの技術を使用しています。パイロットがフライトシミュレーターを使うのは、トレーニングの強化、新しい条件下での定期的なアップグレード、そして優れた開発プロセスの副産物である継続的なモチベーションが必要だからです。また、アメリカ空軍の「8P」にあるように、「適切な事前の計画と準備によって、お粗末なパフォーマンスを防ぐことができる」のです。
仿真培训和管理发展
基于成熟的学习技术和新技术的方法可以提高技能培训的有效性和效率。其中一种方法是模拟培训:将人们置于身临其境、真实的场景中,让他们在复制工作条件的情况下练习掌握技能。这些身临其境的场景通常包含了游戏元素,以提高动机、注意力和学习效果。
这种方法长期以来一直是某些部门技能培训的一部分。一项关于腹腔镜手术的研究发现,使用模拟训练的外科医生的速度提高了29%,在手术中出现停滞的可能性降低了9倍,他们造成病人受伤的可能性降低了5倍。布里格姆妇女医院现在通过其STRATUS医学模拟中心在其外科领导计划中使用该技术进行多种手术。飞行员使用飞行模拟器是因为他们的训练需要强化,在新的条件下定期升级,以及持续的动力,这是一个良好的发展过程的副产品。或者,正如美国空军的 "8P "中更直截了当地说,"适当的事先计划和准备可以防止糟糕的表现"。
Simulation Training and Management Development
Approaches based on proven learning techniques and
new technology can improve the effectiveness and efficiency of skills training.
One approach is simulation training: putting people in immersive, true-to-life
scenarios where they practice skills acquisition in situations that replicate
job conditions. These immersive scenarios often incorporate gaming elements
that increase motivation, attention, and learning.
This approach has long been part of skills training
in certain sectors. A study of laparoscopic surgery found that surgeons who
trained using simulations had a 29% increase in speed, a 9 times lower
likelihood of experiencing a stall during surgery, and they were five times
less likely to cause patient injury. Brigham Women’s Hospital now uses the
technique for multiple procedures via its STRATUS Center for Medical
Simulations in its Surgical Leadership Program. Pilots use flight simulators
because their training requires reinforcement, periodic upgrading in new
conditions, and the on-going motivation that is a by-product of a good
developmental process. Or, as stated more bluntly in the “8Ps” of the U.S. Air
Force, “Proper Prior Planning and Preparation Prevents Piss-Poor Performance.”
シミュレーショントレーニングは、管理職の育成に欠かせない2つの要素におけるコアスキルの向上に役立ちます。1) 意思決定とコラボレーション、2) チェンジマネジメント。
模拟训练可以帮助提高管理发展的两个关键组成部分的核心技能。1)决策和协作,以及2)变革管理。
Simulation training can help improve core skills in
two critical components of management development: 1) decision-making and
collaboration, and 2) change management.
*4Pとは経営学者エドモンド・ジェーローム・マッカーシーが提唱した経営手法で、製品(Product)、流通・販路(Place)、販売促進(Promotion)、価格(price)」の4つの手段で分析するフレームワークです。
The 4Ps is a management method proposed by the
management scientist Edmund Jerome McCarthy, and is a framework for analysing
four measures: product, distribution/sales channel, promotion and price.
4P是由管理学家埃德蒙-杰罗姆-麦卡锡提出的一种管理方法,是分析产品、分销/销售渠道、促销和价格这四种措施的框架。
*8P是由Christopher Lovelock和Jochen Wirtz提出的服务行业的营销组合。服务业没有形式,所以制造业的营销并不适用。制造业公司用4P来思考营销组合,但服务业增加了四个,用8P来思考。
产品服务,地点和时间,价格和其他用户支出,促销和教育,服务过程,物理服务环境(Physical service enviroment),人,生产力和质量。
8Pとはクリストファー・ラブロックとヨッヘン・ウィルツが提唱したサービス業のマーケティング・ミックスです。サービスは形をもたないので、製造業のマーケティングが通用しません。製造業はマーケティング・ミックスを4Pで考えますが、サービスでは4つ追加して8Pで考えます。サービス・プロダクト(Product service)、場所と時間(Place&time)、価格とその他のコスト(Price&other
user outlays)、プロモーションと教育(Promotion&education)、サービス・プロセス(Process)、物理的環境(Physical service enviroment)、人(People)、生産性とサービス品質(Productivity&quiality)
The 8Ps is a marketing mix for the service industry
proposed by Christopher Lovelock and Jochen Wirtz. Services do not have a form,
so marketing in the manufacturing industry does not apply. Manufacturing
companies think of the marketing mix in terms of 4Ps, but services add four
more and think in terms of 8Ps.
Product service, Place&time, Price&other
user outlays, Promotion&education,Service process,Physical service environment
(Physical service enviroment),People, Productivity&quiality
パナソニックホールディングスが10月から国内のどこに居住しても勤務できる制度の導入を発表しています。通勤圏外の実家などからのリモートワークを可能とするほか、社外での副業に対応する制度も整えるといいます。企業の論理としては、少しでも多くの優秀な人財を確保するために、働く自由度を高め魅力付けをしていきたいという狙いがあるようです。
この様な働き方変革は、パナソニックホールディングスのみならずNTTグループをはじめ、多くの電機・IT系企業が取り組みを始めています。コロナウイルス禍を切っ掛けとしたものではありますが、もはや一部企業による一過性の取り組みでなく、働き方そのものが急激に変化しているのであり、これからの仕事に対する価値観の変化が読み取れるでしょう。
この様な働き方を可能とする背景には、やはり情報技術の進展によりリモートワークを可能としていること、またそれがコロナウイルス禍により結果的に実証される形となっていることが挙げられます。そして、企業もこれまでのメンバーシップ型雇用からジョブ型雇用への移行により、時間で評価することから成果で評価するように変化していることもあります。
これまでの日本の滅私奉公的なお家意識や集団体制による組織運営は既に過去のものとなっており、より個の可能性が強調される時代に移り変わっていることを指摘しておく必要があるでしょう。黙っていてもモノが売れる時代とは異なり、現代は企業に勤める誰しもが自らのアイディアやノウハウを持ち寄り、新しい事業や商品を創出することが求められてます。
規模の経済という合理性を追求し、少しでも効率性を高めていく課題解決型の思考法ではなく、無から有を生み出す課題創出型の思考法が求められている訳です。前者は対象となる客体が存在しているのですが、後者はその様な客体はなく自らの思いで描き出していく必要があります。サイエンス思考からアート思考への転換が求めれているとも言い換えられます。
サイエンスが自分の外側に働きかける事象があるのに対して、アートは自分の内面に働きかける以外ありません。社会との関りにおいて、自分が持ち得る表現方法を用いて、何を課題認識として持ちそれをどの様に変えようとしているのかを描き出していく必要があります。
それは自己内省を繰り返し、独りで悶々としていても導き出される答えはないと思います。
人間は、自分のことを分かっている様で分からない存在であり、自分以外の他者との対話を通して自分の姿を浮き彫りにしていく(=ミラー効果)ことが必要です。自分の考えを相手に伝え、相手に理解してもらい、相手の考えを受け止めることによってのみ自らの内面が磨かれていくからです。その意味では同質性に向かう組織特性は反するものかもしれません。
その様に考えますと、これからの企業は組織マネジメントの部分では、これまでとは大きく内容を異にするものと思います。同質性の高い企業文化に染まることなく、もっと企業外の様々な関係を創りながら、異質な考えを持つ人々が対話をしていく企業にならないと組織が持たなくなってしまうからです。フラットでオープンな組織が求められているのでしょう。
Thanks for reading and listening—and best wishes,
Keiko
Mizuno
Thank you for your
support and I hope you‘ll good it!
ありがとうございました。今日も一日顔晴りましょう。
May you have any
wonderful time in your life.
あなたに、素敵な事が沢山ありますように。
そして Try lots of new things. 新しい経験をたくさんしよう。
Copyright Ⓒ Keiko Mizuno SPACES,INC
(webnode.jp) info@keishogrm.com Use
English in your daily life 英語を身近に使いましょうThank you for
reading today.お読みいただいてありがとうございます。Behave smart and
beautiful!! Moving forward with you.より美的健康を創造しよう、ご一緒に
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