2024年3月4日月曜日

行動のないビジョンは単なる夢に過ぎない。ビジョンのない行動はただ時を過ごすだけである。ビジョンと行動があれば、世界を変えることができる。- ジョエル A. バーカー

 


GLOBAL BEAUTY TIMES  全球美徳倫One Word a Day: Global virtue ethics

こころで人を動かす言動:一日一語

 

Global Beauty Times 365 – 全球领导930,931 Matters of health, March 3,4, 2024 令和633,4日(日,月)

#Core ideology consists of core values and core purpose. Core purpose is a raison d’être, not a goal or business strategy.

#核心意由核心价值观和核心目的成。核心目的是存在的理由,而不是目或商策略

核心イデオロギーは、核心価値観と核心目的から成り立っています。核心目的は、目標やビジネス戦略ではなく、存在理由です。

 

#愿景构建

期成功的企业拥有不的核心目的和价值观,同略和践不断适应变化的世界。平衡连续性与化的能力需要有意践的律,并且与展愿景的能力密相关。

 

#愿景提供了关于什么应该保留和什么需要改的指

 

#新的方性框架今天模糊不清的愿景概念增加了清晰度和格性。个框架主要包括两个部分:核心意想的未来。核心意组织的核心价值观和核心目的合起来。它是随着组织化,将公司团结在一起的粘合

 

#核心价值观组织的基本和持久的信念——即使它为竞争劣,也应坚持的价值观;核心目的是组织存在的根本原因。

 

#愿景框架的第二个成部分是想的未来。首先,企确定大胆的目;然后,应该地描述实现这些目意味着什么。

 

#亨利·福特定了民主化汽的目,然后告世界:“当我完成……每个人都会有一将从我的高速公路上消失”——那个代来是一个富有想象力的目。不幸的是,通常的愿景声明模糊且只能引起无聊。但是,掌握了发现核心意态过程的管理者可以将他的愿景声明与激励真正具有远见的公司的基本力——即,保持核心和促进进步的力——系起来

 

#企業のビジョン構築

長く成功を収める企業は、戦略や実践が絶えず変化する世界に適応しつつも、不変の核となる目的と価値観を持っています。 連続性と変化のバランスを取る能力は、意識的に実践される規律を必要とし、ビジョンを発展させる能力と密接に関連しています。

 

#ビジョンは、何を保持し何を変えるべきかについての指針を提供します。

 

#新しい処方的枠組みは、今日大まかであいまいなビジョン概念に明確さと厳格さを加えます。 この枠組みには主に二つの部分があります:核となるイデオロギーと想像される未来です。核となるイデオロギーは、組織の核となる価値観と目的を組み合わせたものです。これは、組織が成長し変化するにつれて会社を一緒に保持する接着剤です。

 

#核となる価値観は、競争上の不利になったとしても守り続けるべき、組織の本質的で永続的な信条です;核となる目的は、組織が存在する根本的な理由です。

 

#ビジョン枠組みの第二の構成要素は、想像される未来です。

まず、企業は大胆な目標を特定しなければなりません;その後、それらを達成することが何を意味するかについての生き生きとした説明を行うべきです。

 

#ヘンリー・フォードは自動車の民主化を目標に掲げ、次のように世界に告げました。「私が終わった時には…誰もが1台持っているでしょう。馬は私たちの高速道路から姿を消すでしょう」-その時代には想像力に富んだ目標でした。 残念ながら、通常のビジョンステートメントはあいまいで、退屈を感じさせるだけです。しかし、核となるイデオロギーを特定する発見プロセスをマスターしたマネージャーは、真にビジョナリーな企業を動かす基本的なダイナミクス-すなわち、核を保持し進歩を促すダイナミクス-に自分たちのビジョンステートメントをリンクすることができます。

 

#Building Your Company’s Vision

Companies that enjoy enduring success have a core purpose and core values that remain fixed while their strategies and practices endlessly adapt to a changing world. The rare ability to balance continuity and change–requiring a consciously practiced discipline–is closely linked to the ability to develop a vision. Vision provides guidance about what to preserve and what to change. A new prescriptive framework adds clarity and rigor to the vague and fuzzy vision concepts at large today. The framework has two principal parts: core ideology and envisioned future. Core ideology combines an organization’s core values and core purpose. It’s the glue that holds a company together as it grows and changes. Core values are an organization’s essential and enduring tenets–the values it would hold even if they became a competitive disadvantage; core purpose is the organization’s fundamental reason for being. The second component of the vision framework is the envisioned future. First, a company must identify bold stretch goals; then it should articulate vivid descriptions of what it will mean to achieve them. Henry Ford set the goal of democratizing the automobile, then told the world, “When I’m through…everyone will have one. The horse will have disappeared from our highways”–an imaginative stretch for the time. Unfortunately, the usual vision statement is fuzzy and inspires only boredom. But managers who master a discovery process to identify core ideology can link their vision statements to the fundamental dynamic that motivates truly visionary companies–that is, the dynamic of preserving the core and stimulating progress.

 

You discover core ideology by looking inside. It has to be authentic. You can’t fake it.

内省发现核心意。它必是真的。你不能造它。

核心イデオロギーを発見するには内面を見つめる必要があります。それは本物でなければなりません。偽ることはできません。

 

 

#It is necessary to translate the company's vision from words to images because people will not follow merely by giving a vivid description of what it will be like to achieve the goal. By articulating clearly and drawing images, it is possible to deepen understanding and minimize the risks until the vision is achieved.

 

#将公司愿景从文字为图,因为仅仅描述实现子,人是不会跟随的。通清晰表达并像,可以加深理解并将实现愿景的风险降至最低

 

#企業のビジョンを言葉から画像へと翻訳する必要があります。なぜなら、目標を達成することが、どのようなものかを生き生きとした説明をするだけでは人はついてきません。明確に言葉にして、画像を描くことで、理解を深め、ビジョン達成までのリスクを最小限にすることが可能となります。

 

#What’s needed is such a big commitment that when people see what the goal will take, there’s an almost audible gulp.

必要なのは非常に大きなコミットメントで、人々が目標を達成するために何が必要かを見たとき、ほとんど聞こえるほどのため息が出ます。

#所需的是如此巨大的承,以至于当人看到实现需要什么,几乎可以听到一声几乎可的吞咽声。

 

#The basic dynamic of visionary companies is to preserve the core and stimulate progress. It is vision that provides the context.

#远见的公司的基本力是保持核心和激发进步。是愿景提供了个背景。

#ビジョナリー企業の基本的なダイナミクスは、核心を保持し、進歩を促進することです。ビジョンがその文脈を提供します。

 

"Vision without action is merely a dream. Action without vision just passes the time. Vision with action can change the world." - Joel A. Barker

「没有行的愿景仅仅是一个梦想。没有愿景的行只是在消磨时间。有行的愿景可以改世界。 - Joel A. Barker

行動のないビジョンは単なる夢に過ぎない。ビジョンのない行動はただ時を過ごすだけである。ビジョンと行動があれば、世界を変えることができる。- ジョエル A. バーカー

 

#Below are questions to prompt thinking and planning for linking vision and action to transform ideals into reality. Asking these questions of oneself, the team, and sharing the responses with members of the organization can lead to a stronger organization.

 

o  1. What is our vision, and what specific actions should we immediately take to realize it?

o  2. What change are we aiming for, and what is the first step necessary to initiate that change?

o  3. How can we set criteria or indicators to regularly assess how our actions contribute to our vision?

o  4. What obstacles might we face in the process of realizing our vision, and how are we prepared to deal with them?

o  5. Who are the allies or partners who share our vision, and how can we deepen collaboration with them to achieve it together?

 

以下提供的问题旨在促思考和划,以将愿景与行动结合起来,将理想为现实。向自己、团队提出问题,并与组织分享答案,可以促进组织变得更加强大。

 

o  1. 的愿景是什么,实现它,我们现在就应该采取哪些具体行

o  2. 追求的化是什么,实现这化的第一步是什么?

o  3. 如何准或指,定期估我的行如何促的愿景?

o  4. 实现的愿景程中,我可能会面哪些障碍,我如何准备应对这些障碍?

o  5. 有哪些共愿景并愿意一起实现它的盟友或合作伙伴,我如何加深与的合作

 

ビジョンと行動を結びつけ、理想を現実に変えるための思考と計画を促す為の問いかけを下記に提供いたします。自分自身への問いかけ、チームへの問いかけ、そして、組織のメンバーと共に、下記の問いかけを個々にして頂いた内容を共有しあうことが更に強い組織に繋がります。

 

o  1. 私たちのビジョンは何であり、それを実現するために今すぐにでも取り組むべき具体的な行動は何か?

o  2. 私たちが目指す変化は何であり、その変化を起こすために必要な最初のステップは何か?

o  3. 私たちの行動がビジョンにどのように貢献しているかを定期的に評価するために、どのような基準や指標を設定できるか?

o  4. 私たちのビジョンを実現する過程で直面する可能性のある障害は何か、それにどのように対処する準備ができているか?

o  5. 私たちのビジョンに共感し、それを共に実現していくための仲間やパートナーは誰か、どのようにして彼らと協力を深めることができるか?

 

 

 

Thank you for your support and I hope you‘ll good it! 

今日も一日をご機嫌で!共に顔晴りましょう。 ありがとうございました。

May you have many wonderful things in your life.

あなたに、素敵な事が沢山ありますように。

Keiko Mizuno,水野敬子,2024, Global Beauty Times Premium

 

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