2021年3月22日月曜日

MEDICAL DETOX TIME vol. 0322

 


MEDICAL DETOX TIME vol. 0322

The Daily Read from SPACES 2021-3-22

SPACES,INC.  An article a day, picked by our editors

 

こんにちは。健康経営に

もかかせない『人を動かす』戦略経営人財開発、経営人財育成の実践技術をお届けしております。いつもMEDICAL DETOX TIMEをお読みいただき、ありがとうございます。

 

未来のシグナルをキャッチするには

豊かで充実した人生の基本になるもの、、、

やはり“健康”・“経営”です。

 

SPACESは、あなた様のよりよき健康経営の

パートナーとなるよう日々努力を重ねてまいります。

これからも、末永くよろしくお願い申し上げます。

 

Today’s Insight

 

Advance learning to shape the future – and deliver today.

未来を作るために学習を進め、今日から提供する

A learning mindset and these three actions can help organizations prepare for and mitigate future disruption.

ラーニング・マインドセットと以下の3つのアクションにより、企業は将来のディスラプションに備え、それを軽減することができます。

 

March 15, 2021Anticipation of the post-pandemic future, coupled with growing demand for the new, emerging skillsets needed for the jobs of tomorrow, is pushing leaders to prepare for unprecedented organizational change. Research shows that 85 percent of jobs expected in 2030 will be in professions that don’t exist yet. In our view, nine imperatives are critical to becoming future-ready—and accelerating learning is one of them. If accelerated learning is implemented successfully, the rewards are more innovation, expanded capabilities, and the ability to reskill in real time.

When it comes to learning, the barrier that often holds organizations and learners back is a tendency to focus on what we know. Most people spend their time in performance mode, trying to demonstrate “This is what I know and this is my expertise,” rather than in a learning mode, asking “What do I need to learn to improve myself and deliver?” To combat this, we need to learn to learn. Learning is a muscle that can be built, flexed, and strengthened—helping people learn faster, adapt to change better and more quickly, and build resilience. No matter how experienced someone is, adaptability and resilience predict continuous learning success. Those traits are also essential design criteria for learning systems: the ecosystem and climate an organization establishes for learning and reskilling.

So, how do companies and leaders accelerate learning and prepare their organizations and employees for the future?  These three actions can pave the way.

2021315日パンデミック後の未来への期待と、明日の仕事に必要な新たなスキルセットへの需要の高まりが相まって、リーダーたちはかつてないほどの組織変革への準備を迫られています。調査によると、2030年に予想される仕事の85%は、まだ存在していない職業に就くことになると言われています。私たちは、未来への対応には9つの必須事項があると考えており、学習の加速化はそのうちの1つです。学習の加速化が成功すれば、その報酬として、より多くのイノベーション、能力の拡大、そしてリアルタイムでのスキルアップが可能になります。

 

学習に関して、組織や学習者の妨げになるのは、「知っていること」に集中する傾向です。多くの人は、「自分を向上させ、成果を上げるためには何を学べばよいか」という学習モードではなく、「これが私の知っていることであり、これが私の専門知識です」と示すパフォーマンスモードで過ごしています。これに対処するには、「学ぶ」ことを学ぶ必要があります。学習とは、筋肉を鍛えたり、曲げたり、強化したりすることで、より早く学び、より良く、より早く変化に適応し、レジリエンスを高めることができます。どんなに経験を積んだ人でも、適応力と回復力があれば、継続的な学習の成功が約束されます。これらの特性は、組織が学習と再教育のために構築する生態系と環境である学習システムの必須設計基準でもある。

 

では、企業やリーダーは、どのようにして学習を促進し、組織や従業員を将来に備えさせることができるのでしょうか。以下の3つのアクションが、その道を切り開きます。

Cultivate a learning orientation at all levels. Companies should help individuals, teams, and the whole organization embrace experimentation, risk, and surprise. Most learning occurs on the job from testing assumptions and new ideas. But to make that learning stick, companies need to create space for people to learn from both failures and successes—their own and those of others. That’s where processes and formalized structures like feedback loops, and cultural elements such as psychological safety, help lead to change.

Leadership must have a learning orientation, but it can’t only exist at the top. In one example, a global company launched its cultural transformation starting with leadership development for senior leaders. The program was then tailored and scaled throughout the entire organization, signaling the importance of learning for individuals and teams at all levels.

すべてのレベルで学習志向を育む。企業は、個人、チーム、そして組織全体が、実験、リスク、そして驚きを受け入れることができるようにしなければなりません。ほとんどの学習は、仕事の中で仮定や新しいアイデアを試すことから始まります。しかし、その学習を定着させるためには、社員が自分や他の人の失敗や成功の両方から学ぶ場を設ける必要があります。そこには、フィードバックループのようなプロセスや形式的な構造、そして心理的安全性のような文化的要素が、変化をもたらすのに役立つのです。

リーダーシップには学習志向が必要ですが、それはトップだけが持つものではありません。あるグローバル企業の例では、シニアリーダーを対象としたリーダーシップ開発から文化的な変革を始めました。このプログラムはその後、組織全体に合わせて調整され、規模を拡大していきました。これは、すべてのレベルの個人とチームにとって学習が重要であることを示しています。

 

2Promote connectivity and engagement. Creating open-knowledge systems can engage employees, helping them share and access learning and find ways to innovate. Technology, including digital learning, will be an important factor in scaling learning and collecting data that helps companies continually ramp up their efforts. Just as important are human connections. Those connections create a network that enables employees to learn from others and build that psychological safety across the organization.

コネクションとエンゲージメントを促進する。オープンナレッジのシステムを構築することで、従業員が学習内容を共有したり、アクセスしたり、イノベーションの方法を見つけたりすることができ、従業員のエンゲージメントにつながります。デジタル・ラーニングを含むテクノロジーは、学習の規模を拡大し、企業が継続的に取り組みを強化するためのデータを収集する上で重要な要素となります。それと同じくらい重要なのが、人と人とのつながりです。人と人とのつながりは、従業員が他の人から学ぶことを可能にするネットワークを構築し、組織全体の心理的安全性を高めます。

 

1.     Create a learning environment that supports reskilling. Learning is a creative discipline that requires a blend of on-the-job practice and formal training, as well as space for curiosity. It is curiosity that fuels the desire to learn and inspires people to try something new, including reskilling. More than 87 percent of executives report skills gaps in their organization. The way to meaningfully address those is by creating an environment where people can “learn to learn” and become more adaptable and resilient. Simply getting started on reskilling programs makes organizations better prepared for potential future role disruption—and is preferable to waiting. Start now, test rapidly, and iterate. By committing to skilling efforts now and building institutional learning while capturing what works and what doesn’t, organizations can apply those lessons during disruptive events in the future.

リスキリングをサポートする学習環境を整える。学習は創造的な規律であり、現場での実践と正式なトレーニングの融合、そして好奇心のためのスペースが必要です。好奇心があれば、学びたいという気持ちが高まり、リスキリングを含め、新しいことに挑戦する意欲が湧いてきます。87%以上の経営者が、自分の組織にスキルギャップがあると報告しています。このような状況に対処するには、人々が「学ぶために学ぶ」ことができる環境を作り、適応力と回復力を高めることが必要です。スキルアッププログラムに着手するだけで、組織は将来起こりうる役割の混乱に備えることができ、待つよりも好ましい。今すぐ開始し、迅速にテストを行い、反復する。今からスキルアップに取り組み、何が効果的で何が効果的でないかを把握しながら組織的な学習を行うことで、組織は将来の破壊的な出来事の際にその教訓を生かすことができる。

As organizations seek to become future-ready and thrive in a post-pandemic world, the learning and development function must rise to the challenge. Building strategic capabilities, skills, and learning mindsets will provide value now and over the long term. Embracing this imperative will accelerate employee growth, continuous improvement, and innovation at scale.

***

This MEDICAL DETOX NEWS post is part of a series on Organizing for the Future, which explores a set of new principles such as anti-fragility and experimentation that are becoming increasingly critical for today’s organizations as they build more creative, adaptable, and human systems.

パンデミック後の世界で、組織が将来に備えて成功を収めようとするとき、学習・開発部門はその課題に立ち向かわなければなりません。戦略的な能力、スキル、学習マインドを構築することは、現在だけでなく長期的に見ても価値があります。この必要性を受け入れることで、従業員の成長、継続的な改善、大規模なイノベーションが加速されます。

 

***

 

このMEDICAL DETOX記事は、Organizing for the Future(未来のための組織化)シリーズの一部です。このシリーズでは、組織がより創造的で適応力のある人間的なシステムを構築する際に、アンチフラジリティや実験といった一連の新しい原則がますます重要になっていることを探ります。

 

Mindful Listening - The art and science of listening

新しい分野にチャレンジするときは分析よりも

観察して完全に模倣するようにすれば

スピーディにその分野の技術や智慧身につく

完全に真似してみる

 

新しい事に挑戦するうえでは

分析からはじめるのではなく

その分野で卓越している人を観察することからはじめます。

 

そして、模倣しながら、

見よう見まねで

ミラーニューロンを使って

行動、そして実践してみる

 

敬意をもって取り組むことにより

より大きな広がりをもたらします。

 

これから始める大きなビジョンに向けて

「どちらが本物でしょうか?」といわれるぐらいに

行動、言動、立ち振る舞いをしているのかを

「真似る」

 

その時にリセットする

取捨選択をする機会をして頂きたい

 

その上で

 

    価値観を問い直す

 

その上で

 

資産、資本の運用の仕方を考える

 

新しい行動を始めるのは今である

 

その鍵となるひとつは

「デジタルトランスフォーメーション」

 

・みんな違って、みんなどうでもいい

 

・ひとと自分は違う

 

・ひとそれぞれに「こだわり」がある

というのは、それぞれに意味のあるものがある

 

 

「何を大切だと思うか」

 

挑戦するすべての人へ

 

 

Today's Mission 今日の新しい挑戦考働 English Phrase 3/22/2021

Think that there are as many possibilities as there are things you can’t do.

できないことの数だけ可能性があると考えよう。

Instead of being depressed because you can’t do this or that, study, gain experience, and learn what you can’t do.  あれもできない、これもできないと落ち込むのではなく、勉強して経験を積み、できないことを身に着けて行けばいい。

 

The more you can’t do now, the more potential you have. / The things you can’t do now are the things you have the potential to do.

今できないことの分だけ、あなたは可能性があるということだ。

 

Think of what you can’t do as a possibility for you.

できないことは自分にとっての可能性だと考えよう。

 

Good day to all of you.

今日も共に顔晴りましょう。

 

 

May you have many wonderful things in your life.
あなたに、素敵な事が沢山ありますように。

 

そして、
Try lots of new things.
新しい経験をたくさんしよう。


What new problem have you faced today?
今日はどのような新たな出来事に直面しましたか?

 

Todays Salutation March 22, 2021 私の大好きな敬言 2021322

 
To be active in new fields in the future 
Who or what will you
Perfectly imitate?
これから新しい分野で活躍するために
あなたは、誰を、何を
完璧に模倣しますか?
 
To be able to work in new fields in the future 
Who or what will you
Do you want to emulate perfectly?
 

******Use English in your daily life 英語を身近に使いましょう

Thank you for reading today.
お読みいただいてありがとうございました。
Behave smart and beautiful!! Moving forward with you.
より美的健康を創造しよう、ご一緒に!
Thank you for your support and I hope you
ll good it!
今日も共に顔晴りましょう!!!
KEIKO Mizuno
_SPACES,Inc.

 

MEDICAL DETOX TIME 早期入会金155,000円(税込)+

月会費11,000(税込 お申込みは[デジタル版申込] info@keishogrm.comより①お名前②企業名③動機④解決したい課題➄時期を記載しメールにてお申込み下さい。331日までにお申し込みの方に限り10回で学べる基礎英文法の機会をプレゼントさせて頂きます。先着55名様まで。 企業様でお申し込みの方はディスカウントがございます。ご連絡くださいませ。あなたも好奇心一杯の楽しい英語の世界へGO!  

 

 

0 件のコメント: