下記たった一つの質問にご回答ください。
あなたの成長を可視化します。今日も一日ご安全に。
Please answer the following
single question. We will visualize your development. Have a safe day.
いま成長していくためには、 In order to
grow now, the
会社は膨大な情報を扱わなければThe company has to deal with a
huge amount of information
ならなくなりました。To grow.
顧客Aは、「こういう要望で」Customer A has “these
requirements”.
「こういう状況」だから、”This is the situation”
社員Zが「こういう対応を」 Employee Z has
to respond in this way
「このタイミングで」”at this time”.
しなければならない。”at this time”.
また顧客Bは、「こういう要望で」Customer B has “this request”
and “this situation”.
「こういう状況」だから、”this is the situation”
社員Yが「こういう対応を」Employee Y has to “take this
action”
「このタイミングで」at this right time.
しなければならない The complexity
is increasing.
といった複雑さが加速しています。
正直、どんなに優秀な人間でも、Frankly, no matter how good you
are
ひとりの人間が処理できるレベルを the amount of
information that one person
遥かに超える情報量を扱わなければ The amount of
information we have to deal with
ならなくなっています。The amount of information
会社が処理できる情報量を高めて In order to
increase the amount of information a company can process
いくためには、人間もコンピュータが In order to
increase the amount of information a company can process, it is essential that
people and computers are
インターネットで繋がれていったように、connected in the same way that
computers are connected by the internet.
コネクトしなければならない。We need to be connected
社員と社員が仲違いするとそこで When employees
are at odds with each other
情報は分断(ディスコネクト)します。Information is disconnected.
すると顧客への対応が遅れる結果、This leads to delays in
responding to customers and
会社は低迷するのです。The company slows down.
だから「情報爆発」の時代では、That’s why, in the age of the
“information explosion
異なる能力と性格をもった社員たちがIt’s as if people with different
abilities and personalities
あたかもテレパシーでつながってwith different abilities and
personalities
いるかのようにコネクトし、as if they were telepathically
connected.
一挙一動、目的に向かってand react, judge and act with
purpose.
反応・判断、そして、振る舞いをreactions, decisions and
behavior.
修正していく必要があります。We need to react, judge and
modify our behavior.
このように結束したチームづくりは、Building such a cohesive team
can seem like a daunting challenge.
とんでもなく難しい試みに思えます。It can seem like a daunting
challenge.
けれど、シンプルにはじめる方法があります。But there is a simple way to
start.
「それは、何か?」といえば、What is it? It’s this
社内の活動を、顧客からの評価とIt’s about linking our internal
activities to what our customers think of us.
連動することです。With customer evaluations.
具体的な例をあげますと…、To give you an example…
・ミーティングのはじめは、At the beginning of every
meeting
必ず顧客の声の共有からはじめる。Always start meetings by sharing
customer feedback.
・顧客から評価を数値で把握できるようにDesign your questionnaires so
that you can get a numerical evaluation from your customers.
アンケートを設計する。Design the questionnaire so that
you can get a numerical evaluation from your customers.
・顧客アンケートは、Customer surveys are a great way
for departments to improve the quality of their work.
各部署が 業務品質をあげていくためのThe questionnaire should be
designed so that it can be used as a benchmark for each department to improve
the quality of their work.
指標となるように緻密に設計する。The questionnaire should be
designed so that each department can use it as an indicator to improve the
quality of their work.
・その評価点を上げていくために、The questionnaire should be
designed so that each department can use it as a benchmark to improve the
quality of their work.
部署の壁を超えて連携しあう。In order to raise the score, we
work together across departments.
・そして評価点の向上をWe will also link the
improvement of the evaluation points to the “reward”.
「報酬」と連動していく。
顧客の幸せを創造するためにTo create happy customers
奉仕するコミュニティを作ることが、Creating a community of service
to create customer happiness is
会社づくりです。It’s about building a company.
だから、出会う社(やしろ)なのです。That’s why we are a company to
meet.
【本日のMission】Today’s
Mission
あなたの会社は、顧客に対してWhat is your company’s
responsibility to its customers?
どんな責任を有していますか?What responsibilities does your
company have to its customers?
その重要な責任について、If you ask people to rate your
company through a single questionnaire
たった一回のアンケートを通じてWhat is the single
評価を求めるならば、そのアンケートで聞くべき、most important question that
should be asked in the questionnaire?
最も重要な、ひとつの項目は何ですか?What is the single most important
question to ask?
こちらの回答先は、こちらのコメント欄、または、info@keishogrm.com
にてご回答をお願い致します。
水野敬子 Keiko Mizuno
株式会社SPACES
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