2023年3月10日金曜日

2023年の目標: 「楽天主義こそ、一切を成功に導く信念である。   希望がなければ、何事も成就するものではない。」   (アメリカの教育者:ヘレン・ケラー)

 GLOBAL BEAUTY TIMES 3 全球美徳倫

One Word a Day: Global virtue ethics “こころで人を動かす”考働:一日一語


Matters of health, March 10, 2023 令和5年3月10日
As we strive for sustainable, inclusive growth. 感性(5感)に働きかけ人を動かす考働365


今日はわたくしの記念すべき誕生日の日です。
日頃働く上、人生において、心がけていることをエビデンスを元に
ご紹介させていただきます。




#洞察力・育成力・本質を見抜く技術_202
Insight, nurturing ability, and technique to see through the essence_ 202
洞察力、培养能力和看透本质的技术_202


用同情心领导 Lead with Compassion 思いやりのある指導を


做一个有同情心的领导者不仅仅是一件好事,它是提高员工满意度、生产力和保留率的有力杠杆,尤其是在充满挑战的时代。


这里有一些练习和发展这种基本的、基于证据的领导技能的方法。


首先,从小事做起。展现同情心并不总是需要巨大的姿态。


一句简单的鼓励性评论,一个简短的报到,或一个感谢的表达,都可以起到很大的作用。


接下来,要有意识地提供帮助。当员工在个人层面上挣扎时,不要问 "你需要帮助吗?"或 "有什么我可以做的吗?"等是或不是的问题。(这些问题往往听起来像是邀请你说 "不"),而是试着问:"今天我能做什么来帮助你?"


然后,超越你的内部圈子。不要把你的同情心局限于直接报告、亲密的朋友,甚至是你的直接团队。
慷慨地关注并扩大你的影响。


最后,庆祝他人的同情心。
当一个员工或同事在帮助别人的时候,要让大家知道。


这将有助于在你的组织文化中建立同情心这一美德。


Being a compassionate leader isn’t just a nice thing to do—it’s a powerful lever of employee satisfaction, productivity, and retention, especially in challenging times.


Here are some ways to practice and develop this essential, evidence-based leadership skill.


First, start small. Demonstrating compassion doesn’t always require huge gestures.


A simple encouraging comment, a brief check-in, or an expression of gratitude can go a long way.


Next, be intentional about offering help. When an employee is struggling on a personal level, instead of asking yes or no questions like, “Do you need help?” or “Is there anything I can do?” (which often sound like invitations to say “no”), try asking, “What can I do to be helpful to you today?”


Then, go beyond your inner circle. Don’t limit your compassion to direct reports, close friends, or even your immediate team.
Be generous with your attention and expand your influence.


Finally, celebrate compassion in others.
When an employee or colleague goes above and beyond to help someone else, let people know.


This will help establish compassion as a virtue in your organizational culture.



思いやりのある指導を


思いやりのあるリーダーであることは、単に良いことだというだけでなく、特に困難な時代において、従業員の満足度、生産性、定着率を高める強力なテコとなるものです。


ここでは、この必要不可欠な、エビデンスに基づくリーダーシップスキルを実践し、身につけるための方法をいくつか紹介します。


まず、小さなことから始めましょう。思いやりを示すには、必ずしも大げさな振る舞いが必要なわけではありません。


簡単な励ましのコメント、簡単なチェックイン、感謝の気持ちを表すだけでも、ずいぶん効果があるものです。


次に、意図的に手助けをすることです。社員が個人的なことで悩んでいるとき、"Do you need help?" や "Is there anything I can do?" といったイエスかノーかの質問をするのではなく、「何かできることはありませんか?(といったイエスかノーかの質問ではなく、"今日、あなたのお役に立てることはありますか?"と尋ねてみてください。


そして、自分の内なる輪を超えましょう。直属の部下や親しい友人、あるいは直属のチームだけに、思いやりを限定してはいけません。
寛大に注意を払い、影響力を拡大するのです。


最後に、他の人の思いやりを称えましょう。
従業員や同僚が他の誰かを助けるために、それ以上のことをしたときは、それを周囲に知らせましょう。


その結果、組織文化に「思いやり」を定着させることができます。



With gratitude,
Keiko Mizuno 


Thank you for your support and I hope you‘ll good it! 
ありがとうございました。今日も一日顔晴りましょう。
May you have any wonderful time in your life. 
あなたに、素敵な事が沢山ありますように。
そして Try lots of new things. 新しい経験をたくさんしよう。


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